torsdag 7 juli 2011

Hårt arbete, fantastisk miljö, och nya upplevelser på låg höjd i hög fart






Nu har jag jobbat här uppe på artcticHeli i en vecka och jag har börjat komma in i rutinerna på campen. Innan jag kom upp hit sa Mikko, min chef, att jag kommer få döpa om bloggen till "Jobbloggen" och han hade till viss del sant. Det blir lätt långa dagar, men det är det värt! Mina arbetsuppgifter än så länge är att hämta upp kunder, underhållsarbete på campen och packa helikoptrar. Men längre fram kommer jag att få guida kunder uppe på fjället.

Igår flög jag för första gången helikopter, med piloten Jon. Det var en riktigt häftig upplevelse och nu tror jag att jag vet vilka som har det roligaste arbetet på campen! Vi flög i en kvart och vi fick se riktigt fina vyer på solbelysta sjöar, snöklädda toppar och vackra vattensystem.

Vad gäller fisket så har jag och Erik (Den andre guiden på campen) fiskat i närvattnen i Kiruna, bla Loussjärvi, västra Raauta och "SkitaBäcken" Nytt under solen är att jag har fått en ny art, sik. Den var förvånansvärt stark, inte alls som jag hade förväntat mig.

Nu ska jag njuta av min första lediga dag och kanske hinna med att fiska lite röding!

Kalle Wickberg is gone fishi´n!

2 kommentarer:

  1. Vackra bilder, kul att du fick flyga, säkert häftigt. Jag antar att du fiskar i de ljusa nätterna!/mamma

    SvaraRadera
  2. Skulle precis fråga om bild nummer tre är en potentiell ny profilbild - men jag var visst lite sent ute ;) Grymt bloggat för övrigt! :D

    SvaraRadera